Rastieme každým dňom alebo výživa dojčiat od 4. do 6. mesiaca

Vaše bábätko má 4 mesiace. Možno si hovoríte, že ani neviete, ako to utieklo. V každom prípade máte prvé náročné obdobie úspešne za sebou. Teraz už môžete s väčším pokojom pozorovať, ako váš drobček, predovšetkým vďaka dojčeniu, deň za dňom prospieva, rastie a silnie.

Rastieme každým dňom  alebo výživa dojčiat od 4. do 6. mesiaca

Viac si užívate spoločné chvíle, ktoré sú naplnené radosťou a šťastím. A to napriek tomu, že dojčenie je pre vás v tomto období ešte dosť náročné. Na druhej strane už dobre viete, čo dojčenie so sebou prináša, a taktiež ste si už našli ten správny spôsob, ako ho vykonávať, aby čo najviac vyhovovalo vám aj vášmu bábätku. Dojčenie v tomto období predstavuje pre vaše bábätko hlavný a plnohodnotný zdroj výživy. Uspokojíte tak hlad aj smäd bábätka zároveň. Obvykle ho vykonávate 6× až 7× denne v troj- až štvorhodinových intervaloch. S príkrmami ešte nie je nutné začínať, samozrejme, ak váš pediater neurčí inak. Pamätajte na včasné doplňovanie tekutín v horúcich letných dňoch, pri horúčkach či hnačkách, a to podaním dojčenskej vody, prevarenej pitnej vody alebo nesladeného čaju.

Dojčenská výživa od 4 do 6 mesiacov

I v tomto období predstavuje dojčenie pre vaše bábätko plnohodnotný zdroj výživy. Ak však už z akýchkoľvek dôvodov dojčiť nemôžete a podávate umelú mliečnu výživu, je potrebné maximálne rešpektovať odporúčania svojho pediatra a takisto odporúčané dávkovanie, ktoré je uvedené na obale príslušného produktu. Prihliadnuť je možné taktiež na individuálne preferencie vášho bábätka, akými sú napríklad chuť na jedlo alebo tolerancia na umelú stravu. V tomto období môžete zároveň začať s príkrmami, ale vždy na základe odporúčania vášho pediatra.

Úžasný vitamín D

Prospešnosť vitamínu D pre vývoj bábätka je vedecky preukázaná. Dôležitý je najmä pre zdravý rast kostí a zubov. Ďalej organizmu pomáha lepšie vstrebávať a využívať vápnik a fosfor obsiahnutý v potravinách, prispieva k udržaniu normálnej funkcie imunitného systému a taktiež zabezpečuje správnu funkčnosť svalstva. Jeho významným zdrojom je rybie mäso, v menšej miere je obsiahnutý v mäse, vo vajciach a masle.

Sprievodca dojčením

Získejte praktického průvodce jednoho z nejdůležitějších období každé maminky.

Gratulujeme!

Brzy už se o kojení a jednom z vůbec nejdůležitějších období každé ženy dozvíte vše podstatné.

Chyba

Formulár sa z nejakého dôvodu nepodarilo spracovať.

Slovník zloženie

Zinok

Urýchľuje biochemické procesy v organizme, je dôležitý pre metabolizmus makroživín (sacharidov, tukov, bielkovín) a mastných kyselín. Má funkciu štruktúrnu a regulačnú. Nezastupiteľnú rolu hrá v rozvoji poznávacích funkcií a syntéze bielkovín. Prispieva k správnemu vývoju kostí, vlasov, nechtov
a pokožky. Dôležitý je takisto pre rozvoj zraku a imunitného systému. Svoju rolu zohráva aj v činnosti žliaz s vnútornou sekréciou a zvyšuje syntetickú činnosť pečene. V neposlednom rade chráni bunky pred oxidatívnym stresom a podieľa sa na procese ich delenia.

Zdroje: Mäso, mlieko, mliečne výrobky, rybie mäso, zelenina, pšeničné klíčky, droždie, semená tekvíc.

Opýtajte sa nás

Neváhajte sa našich špecialistov opýtať na čokoľvek z oblasti výživy a stravovania. Radi vám odpovieme hneď ako to bude možné.

Chráněno službou reCAPTCHA | Ochrana soukromí | Smluvní podmínky