Dojčenské mlieka

Dojčenské mlieko je dôležitou súčasťou výživy vášho dieťatka, preto starostlivo vyberajte, ktoré je preňho to najlepšie. Sunar ako jediný vo všetkých svojich radoch obsahuje mliečny tuk podľa vzoru materského mlieka.

Dojčenie je pre novorodencov a dojčatá najlepší spôsob výživy

Porovnanie jednotlivých radov

Odporúčame Sunar premium a pre výber toho správneho mlieka sme pripravili porovnanie jednotlivych radov.

Prémiová starostlivosť 
Komplexná starostlivosť 
Základná starostlivosť
Prémiová starostlivosť Komplexná starostlivosť Základná starostlivosť
Produkty Produkty Produkty
MFGM
MFGM
Mliečny tuk
Mliečny tuk
Vitamíny a minerálne látky
Vitamíny a minerálne látky
Probiotická vláknina GOS
Probiotická vláknina GOS
Beta-palmitát
Beta-palmitát + extra dávka
Nukleotidy
Nukleotidy
DHA
DHA + extra dávka
ARA
ARA + extra dávka
Produkty Produkty Produkty

Prečo je mliečny tuk dôležitý?

Mliečny tuk je jednou z najdôležitejších živín v zložení materského mlieka.

Bioaktívna zložka

Je zdrojom radu biologicky aktívnych antimikrobiálnych a imuno-modulačných látok.

Mliečna chuť

Dodáva mlieku lahodnú mliečnu chuť, ktorá nemusí byť zvýrazňovaná pridávaním mliečnych aróm.

Vitamíny

Je dôležitý na vstrebávanie vitamínov A, D, E, K rozpustných v tukoch.

Zdroj energie

Je významným zdrojom energie, ktorá je dôležitá pre rast a vývoj dieťaťa.

Sila mliečneho tuku

MFGM
MIlk Fat Globule Membrane

Názov je skratkou z anglického Milk Fat Globule Membrane. Ide o lipoproteínovú membránu, ktorá obaľuje každú kvapku mliečneho tuku. Ten predstavuje kľúčovú zložku materského mlieka. MFGM je zložená z viac než 190 bioaktívnych zložiek, ako napr. sfingomyelínu, cholesterolu či gangliosidov, ktoré sú kľúčové pre vývoj mozgu, imunitného systému a kognitívnych funkcií u detí.

Informácie pre odborníkov

Benefity Sunaru Premium

Nová unikátna formula Sunaru premium s obsahom mliečneho tuku a MFGM významne prispieva k rozvoju mozgu, imunity a kognitívnych funkcií.

Rozvoj mozgu

Rozvoj mozgu

Kyselina alfa-linolénová patrí medzi omega-3 mastné kyseliny a prispieva k rozvoju mozgu.

Imunita

Imunita

Vitamín A prispieva k správnej funkcii imunitného systému.

Poznávacie funkcie

Poznávacie funkcie

Vitamín C zvyšuje vstrebávanie železa, ktoré prispieva k rozvoju poznávacích funkcií u detí.

Slovník zloženie

Jód

Jeho hlavnou úlohou v ľudskom organizme je účasť na tvorbe hormónov štítnej žľazy, čím sa podieľa na jej normálnej činnosti. Jód urýchľuje metabolizmus živín a prispieva k normálnej činnosti nervovej sústavy. Jeho nedostatok môže zhoršovať kvalitu kože, vlasov, nechtov a zubov. Na význame získava predovšetkým v tehotenstve, keď hrá nezastupiteľnú rolu pri vývoji nervového tkaniva plodu vrátane mozgového. Jeho nedostatok pri vývoji plodu v budúcnosti je možné len ťažko nahradiť.

Zdroje: Morské ryby a riasy, jodizovaná soľ, minerálne vody s obsahom jódu, špenát, zemiaky.

 

Kyselina listová

Nevyhnutná pre syntézu nukleových kyselín, pri krvotvorbe a zvláštny význam má pre normálny rast a vývoj plodu. Pomáha deleniu buniek a diferenciácii tkanív, obzvlášť nervovej sústavy. Odporúča sa ju užívať vo zvýšenom množstve počas tehotenstva, najlepšie však už tri mesiace pred otehotnením. Znižuje totiž výskyt vrodených chýb nervového systému aj iných.

Zdroje: Zelenina (najmä listová), obilniny (najmä klíčky), celozrnné výrobky, pomaranče, banány, čerešne, jahody, maliny, egreše, orechy, plesňové a mäkké syry, mäso

Mliečny tuk

Kľúčová zložka materského mlieka s vysokým obsahom mastných kyselín. Mliečny tuk je zdrojom energie a vitamínov A, D, E a K. Obsahuje celý rad bioaktívnych látok, ktoré sa vyskytujú najmä v jeho vrchnej vrstve, tzv. lipoproteínovej membráne (MFMG). Spoločnosti Hero sa podarilo vyvinúť unikátnu receptúru s obsahom mliečneho tuku. Ten nájdete vo všetkých našich produktových radoch.

Tuky

Najbohatší zdroj energie a nezastupiteľná zložka bunkových membrán. Tuky sú zdrojom esenciálnych mastných kyselín a sú dôležité na vstrebávanie vitamínov rozpustných v tukoch A, D, E, K. Slúžia ako izolačná vrstva organizmu proti tepelným stratám. Dodávajú strave plnosť a chuť. Z výživového a zdravotného hľadiska by mali v strave tvoriť 25 až 35 % s prevahou rastlinných tukov nad živočíšnymi. Živočíšne tuky obsahujú väčšinou vyšší podiel nasýtených mastných kyselín a mávajú tuhú konzistenciu. Rastlinné tuky majú vyšší podiel mono- a polynenasýtených mastných kyselín. Označujú sa ako oleje a sú tekuté.

Zdroje: Plnotučné mlieko a mliečne výrobky, tučné mäso, rastlinné a živočíšne tuky, materské mlieko.

Najbohatší zdroj energie a nezastupiteľná zložka bunkových membrán. Tuky sú zdrojom esenciálnych mastných kyselín a sú dôležité na vstrebávanie vitamínov rozpustných v tukoch A, D, E, K. Slúžia ako izolačná vrstva organizmu proti tepelným stratám. Dodávajú strave plnosť a chuť. Z výživového a zdravotného hľadiska by mali v strave tvoriť 25 až 35 % s prevahou rastlinných tukov nad živočíšnymi. Živočíšne tuky obsahujú väčšinou vyšší podiel nasýtených mastných kyselín a mávajú tuhú konzistenciu. Rastlinné tuky majú vyšší podiel mono- a polynenasýtených mastných kyselín. Označujú sa ako oleje a sú tekuté.

Zdroje: Plnotučné mlieko a mliečne výrobky, tučné mäso, rastlinné a živočíšne tuky, materské mlieko.

Vitamín E

Je súhrnné pomenovanie prírodných chemických látok (inak tiež tokoferoly). Patrí medzi vitamíny rozpustné v tukoch. Vitamín E slúži v organizme ako najdôležitejší antioxidant, chráni bunkové membrány pred oxidatívnym stresom a účinkami voľných radikálov. Údajne tiež zlepšuje hojenie rán
a podporuje činnosť nervového systému. Býva zničený počas kuchynskej úpravy a pri spracovaní potravín vrátane zmrazenia. V tele sa ukladá do zásoby v tukovom tkanive.

 

Zdroje: Olejpšeničných klíčkov, repkový olej, maslo, mlieko, arašidy, sója, šalát, mäso.

Vitamín K

Podporuje krvnú zrážavosť a predchádza vnútornému krvácaniu. Zúčastňuje sa aj na metabolizme vápnika a je tak dôležitý pre tvorbu kostí a ich metabolizmus. V organizme je produkovaný baktériami tráviaceho traktu. Je však uchovávaný v malom množstve a bez pravidelného denného príjmu dochádza k jeho rýchlemu vyčerpaniu. Materské mlieko má relatívne nízky obsah vitamínu K, preto je potrebné ho dojčatám doplňovať.

Zdroj: Sója, hovädzia pečeň, zelený čaj, zelené rastliny, kapusta, špenát, karfiol, strukoviny, pečeň.

Vitamíny

Patria medzi esenciálne (nenahraditeľné) zložky výživy. Organizmus si ich nedokáže vytvoriť sám, preto musí byť súčasťou pestrej stravy. Dôležité sú pre zdravý rast a vývoj organizmu. Hrajú zásadnú rolu v procese trávenia a metabolizmu makronutrientov. Sú zodpovedné za biochemické reakcie, ktoré v organizme prebiehajú. Každý vitamín má svoju nezastupiteľnú špecifickú funkciu. Rozlišujeme dve skupiny vitamínov podľa ich rozpustnosti na rozpustné v tukoch (A, D, E a K) a vo vode, medzi ktoré sa radia vitamíny skupiny C, B až B1 (tiamín), B2 (riboflavín), B6, B12, kyselina pantoténová, niacín, biotín a kyselina listová.

Zinok

Urýchľuje biochemické procesy v organizme, je dôležitý pre metabolizmus makroživín (sacharidov, tukov, bielkovín) a mastných kyselín. Má funkciu štruktúrnu a regulačnú. Nezastupiteľnú rolu hrá v rozvoji poznávacích funkcií a syntéze bielkovín. Prispieva k správnemu vývoju kostí, vlasov, nechtov
a pokožky. Dôležitý je takisto pre rozvoj zraku a imunitného systému. Svoju rolu zohráva aj v činnosti žliaz s vnútornou sekréciou a zvyšuje syntetickú činnosť pečene. V neposlednom rade chráni bunky pred oxidatívnym stresom a podieľa sa na procese ich delenia.

Zdroje: Mäso, mlieko, mliečne výrobky, rybie mäso, zelenina, pšeničné klíčky, droždie, semená tekvíc.

Železo

Je súčasťou krvného farbiva hemoglobínu a podieľa sa tak na prenose kyslíka. Od neho závisí, koľko kyslíka sa dostane do mozgu, srdca a ostatných dôležitých orgánov vrátane svalov. Pri jeho nedostatočnom príjme môže dochádzať k málokrvnosti, čo je jeden z najčastejšie sa vyskytujúcich deficitov aj u malých detí. Ďalej prispieva k posilňovaniu imunitného systému a rozvoju poznávacích funkcií u detí. Takisto sa podieľa na procese delenia buniek. Jeho dostatočný príjem je možné zaistiť výhradne pestrou a pravidelnou stravou.

Zdroje: Červené mäso, vnútornosti, listová zelenina, žĺtok, strukoviny, ryby, brokolica, celozrnné produkty.

Spýtajte sa nás

Neváhajte sa opýtať našich špecialistov na čokoľvek z oblasti výživy a stravovania

Položiť otázku