Dôležitosť náhradnej mliečnej výživy vo veku od 1 do 3 rokov

Hovorí sa, že pohár mlieka len tak niečo neprekoná. Vo veku od 1 do 3 rokov to platí dvojnásobne. Vaše dieťa by v tomto období malo každý deň vypiť dva poháre batoľacieho mlieka.

Dôležitosť náhradnej mliečnej výživy vo veku od 1 do 3 rokov

Odporúčaná denná dávka od 300 do 500 ml zaistí vášmu dieťaťu až 70 % príjem dennej potreby vápnika potrebného na správny rast kostí a zubov, pričom zvyšných 30 % získa z pestrej stravy počas dňa.

Aké sú výhody batoľacieho mlieka oproti kravskému?

Špeciálne batoľacie mlieko je bohaté na látky potrebné na zdravý rozvoj vášho dieťaťa v tomto veku. Obsahuje mliečny tuk, ktorý mu dodáva lahodnú chuť a prispieva k lepšiemu vstrebávaniu vitamínov A, D, E a K. Je to skvelý zdroj dôležitých látok ako napríklad vitamínov A, C, D a vitamínov skupiny B, sacharidov, bielkovín a minerálnych látok.

Batoľacie mlieko navyše obsahuje niektoré dôležité živiny,
ktoré by sme v kravskom mlieku nenašli:

  • esenciálne omega-3 mastné kyseliny, najmä potom kyselinu linolovú
  • dostatočné množstvo železa, ktoré prispieva k lepšej krvotvorbe
  • bezpečnú hladinu jódu
  • regulovaný obsah bielkovín potrebných na zdravý rast a vývoj.

Sprievodca dojčením

Získejte praktického průvodce jednoho z nejdůležitějších období každé maminky.

Gratulujeme!

Brzy už se o kojení a jednom z vůbec nejdůležitějších období každé ženy dozvíte vše podstatné.

Chyba

Formulár sa z nejakého dôvodu nepodarilo spracovať.

Slovník zloženie

Tuky

Najbohatší zdroj energie a nezastupiteľná zložka bunkových membrán. Tuky sú zdrojom esenciálnych mastných kyselín a sú dôležité na vstrebávanie vitamínov rozpustných v tukoch A, D, E, K. Slúžia ako izolačná vrstva organizmu proti tepelným stratám. Dodávajú strave plnosť a chuť. Z výživového a zdravotného hľadiska by mali v strave tvoriť 25 až 35 % s prevahou rastlinných tukov nad živočíšnymi. Živočíšne tuky obsahujú väčšinou vyšší podiel nasýtených mastných kyselín a mávajú tuhú konzistenciu. Rastlinné tuky majú vyšší podiel mono- a polynenasýtených mastných kyselín. Označujú sa ako oleje a sú tekuté.

Zdroje: Plnotučné mlieko a mliečne výrobky, tučné mäso, rastlinné a živočíšne tuky, materské mlieko.

Najbohatší zdroj energie a nezastupiteľná zložka bunkových membrán. Tuky sú zdrojom esenciálnych mastných kyselín a sú dôležité na vstrebávanie vitamínov rozpustných v tukoch A, D, E, K. Slúžia ako izolačná vrstva organizmu proti tepelným stratám. Dodávajú strave plnosť a chuť. Z výživového a zdravotného hľadiska by mali v strave tvoriť 25 až 35 % s prevahou rastlinných tukov nad živočíšnymi. Živočíšne tuky obsahujú väčšinou vyšší podiel nasýtených mastných kyselín a mávajú tuhú konzistenciu. Rastlinné tuky majú vyšší podiel mono- a polynenasýtených mastných kyselín. Označujú sa ako oleje a sú tekuté.

Zdroje: Plnotučné mlieko a mliečne výrobky, tučné mäso, rastlinné a živočíšne tuky, materské mlieko.

Opýtajte sa nás

Neváhajte sa našich špecialistov opýtať na čokoľvek z oblasti výživy a stravovania. Radi vám odpovieme hneď ako to bude možné. Ďakujeme.

Chráněno službou reCAPTCHA | Ochrana soukromí | Smluvní podmínky